AMAÇ
 
Erken çocukluk dönemi, bireyin karakter ve değerler sisteminin şekillenmeye başladığı kritik bir evredir. Bu dönemde verilecek din ve değerler eğitimi, çocukların manevi gelişimini, ahlaki değerleri edinmelerini ve toplumsal sorumluluklarının farkına varmalarını sağlamada önemli bir rol oynar. “Erken Çocukluk Dönemi (0-8 Yaş) Din ve Değerler Eğitimi: Problemler ve Çözüm Yolları” başlıklı sempozyumun amacı, bu alandaki teorik yaklaşımları, pedagojik yöntemleri, ulusal ve uluslararası uygulamaları tartışarak bilimsel bir platform oluşturmak ve çözüm önerileri sunmaktır.
Sempozyum, bilim insanları, eğitimciler, politika yapıcılar ve sivil toplum temsilcilerini bir araya getirerek erken çocuklukta din ve değerler eğitimi alanındaki yaklaşım ve uygulamaları geliştirmeyi amaçlamaktadır.
 
Bu kapsamda, sempozyumun başlıca hedeflerinden bazıları şunlardır:
Din ve Değerler Eğitiminin Temellendirilmesi: Din ve değerler eğitiminin teorik temellerini tartışmak, bu eğitimin imkânlarını ve sınırlarını belirlemek.
Pedagojik Yaklaşımlar, Yöntem ve Teknikler: Erken çocukluk dönemine uygun pedagojik yaklaşımları, oyun ve sanatla desteklenen eğitim yöntemlerini incelemek.
Öğretmen Yetiştirme ve Öğretmen Yeterlikleri: Din ve değerler eğitimi alanında öğretmenlerin yetiştirilmesine yönelik ihtiyaçları ve yeterlilikleri değerlendirmek.
Materyal Geliştirme ve Teknoloji Kullanımı: Din ve değerler eğitimi materyallerinin tasarımı, teknolojinin ve medyanın bu alandaki etkisini incelemek.
Aile, Toplum ve Paydaşların Rolü: Ailelerin, sivil toplum kuruluşlarının ve diğer paydaşların din ve değerler eğitimindeki rollerini ve iş birliği modellerini ele almak.
Kültürel ve Toplumsal Faktörler: Farklı kültürel ve sosyal yapıların din ve değerler eğitimine etkilerini analiz etmek.
Ulusal ve Uluslararası Yaklaşımlar: Farklı ülkelerdeki din ve değerler eğitimi uygulamalarını karşılaştırmak, ulusal ve uluslararası politikaların bu alandaki yansımalarını tartışmak.