Sempozyum Konuları:
· Teorik ve Felsefi Temeller
- Din ve Değerler Eğitiminin İmkânı ve Sınırları
- Çocukta Dini Düşüncenin Oluşum Süreci
- Dini ve Ahlaki Gelişim Kuramları
- İnsan Doğası ve Fıtrat Anlayışı
- Bilgi ve İnanç İlişkisi
- Epistemolojik Yaklaşımlar
- Hukuki Temeller
- Nöropsikolojik Temeller
- Sosyo-Psikolojik Temeller
- Antropolojik Perspektifler
- Çağdaş Eğitim Paradigmaları
· Tarihsel ve Kültürel Bağlam
- Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitimi Tarihi
- Kutsal Metinlerde Çocuk Eğitimi
- İslam Düşünce Geleneğinde Çocuk Eğitimi
- Kültürel Mirasın Aktarımı
- Geleneksel Eğitim Yöntemleri
- Modernleşme Sürecinde Din Eğitimi
- Toplumsal Değişim ve Din Eğitimi
- Kültürlerarası Etkileşimler
- Yerel Değerlerin Korunması
- Küreselleşmenin Etkileri
· Pedagojik Yaklaşımlar
- Çocuk Merkezli Öğretim Metodolojisi
- Aktif ve Keşfederek Öğrenme
- Duyusal ve Deneyimsel Öğrenme
- Otantik Öğrenme Tasarımı
- Bütüncül Gelişim Yaklaşımı
- Bireyselleştirilmiş Öğretim
- Çoklu Zeka Uygulamaları
- Proje Tabanlı Öğrenme
- İşbirlikli Öğrenme Stratejileri
· Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Hikaye ve Sembolik Anlatım
- Oyun Temelli Öğrenme
- Sanat Entegrasyonu
- Drama ve Rol Oynama
- Doğa Temelli Etkinlikler
- Müzik ve Ritim Çalışmaları
- Görsel-İşitsel Teknikler
- Grup Dinamikleri
- Yaratıcı Etkinlikler
· Mesleki Gelişim ve Yeterlikler
- Öğretmen Yetiştirme Programları
- Mesleki Standartlar
- Alan Uzmanlığı
- Pedagojik Formasyon
- Sürekli Mesleki Gelişim
- Öz Değerlendirme
- İletişim Becerileri
- Kültürel Yeterlilik
- Etik İlkeler
· Materyal ve Teknoloji
- Öğretim Materyalleri Tasarımı
- Dijital Öğrenme Araçları
- Eğitsel Oyun Geliştirme
- Çocuk Edebiyatı Ürünleri
- Görsel-İşitsel Kaynaklar
- İnteraktif Uygulamalar
- Sanal Gerçeklik Kullanımı
- Yapay Zeka Entegrasyonu
- Medya Okuryazarlığı
- Güvenli Teknoloji Kullanımı
· Aile ve Toplum İşbirliği
- Aile Eğitim Programları
- Veli Katılım Stratejileri
- Toplumsal Destek Ağları
- Sivil Toplum İşbirliği
- Paydaş İletişimi
- Ev-Okul Koordinasyonu
- Sosyal Sorumluluk Projeleri
- Kültürel Etkinlikler
- Toplum Temelli Öğrenme
- Aile Danışmanlığı
· Çağdaş Yaklaşımlar
- Montessori Pedagojisi
- Waldorf Eğitimi
- Reggio Emilia Yaklaşımı
- Godly Play Metodu
- Gift to the Child Yaklaşımı
- High Scope Yaklaşımı
- Bank Street Yaklaşımı
- Forest School Modeli
- Te Whāriki Yaklaşımı
- Pikler Yaklaşımı
· Politika ve Yönetişim
- Yasal Çerçeve
- Eğitim Politikaları
- Kurumsal Yapılanma
- Program Geliştirme
- Örgün Öğretim Ders Kitapları ve Programları
- Maarif Modeli Öğretim Programları ve Değerler Eğitimi
- Diyanet 4-6 Yaş Grubu Kur’an Kursları Programı ve Ders Kitapları
- Milli Eğitim Şura Kararları Bağlamında Erken Çocuklukta Din Eğitimi
- Medyada Erken Çocuklukta Din ve Değerler Eğitimi Tartışmaları
- Kalite Standartları
- Akreditasyon Süreçleri
- Denetim Mekanizmaları
- Uluslararası İşbirlikleri
- Finansal Yönetim
- Sürdürülebilirlik
· Karşılaştırmalı Perspektifler
- Avrupa Modelleri
- Asya-Pasifik Uygulamaları
- İslam Ülkeleri Örnekleri
- Kuzey Amerika Yaklaşımları
- Afrika Deneyimleri
- Latin Amerika Modelleri
- İskandinav Sistemleri
- Okyanusya Uygulamaları
- Çok Kültürlü Modeller
- İyi Uygulama Örnekleri
Erken çocukluk dönemi din ve değerler eğitimi kapsamında olması koşuluyla yukarıdaki temalar kapsamına girmeyen bildiriler de değerlendirmeye alınacaktır.