Sempozyum Konuları:
 
·       Teorik ve Felsefi Temeller
-       Din ve Değerler Eğitiminin İmkânı ve Sınırları
-       Çocukta Dini Düşüncenin Oluşum Süreci
-       Dini ve Ahlaki Gelişim Kuramları
-       İnsan Doğası ve Fıtrat Anlayışı
-       Bilgi ve İnanç İlişkisi
-       Epistemolojik Yaklaşımlar
-       Hukuki Temeller
-       Nöropsikolojik Temeller
-       Sosyo-Psikolojik Temeller
-       Antropolojik Perspektifler
-       Çağdaş Eğitim Paradigmaları
 
·       Tarihsel ve Kültürel Bağlam
-       Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitimi Tarihi
-       Kutsal Metinlerde Çocuk Eğitimi
-       İslam Düşünce Geleneğinde Çocuk Eğitimi
-       Kültürel Mirasın Aktarımı
-       Geleneksel Eğitim Yöntemleri
-       Modernleşme Sürecinde Din Eğitimi
-       Toplumsal Değişim ve Din Eğitimi
-       Kültürlerarası Etkileşimler
-       Yerel Değerlerin Korunması
-       Küreselleşmenin Etkileri
 
·       Pedagojik Yaklaşımlar
-       Çocuk Merkezli Öğretim Metodolojisi
-       Aktif ve Keşfederek Öğrenme
-       Duyusal ve Deneyimsel Öğrenme
-       Otantik Öğrenme Tasarımı
-       Bütüncül Gelişim Yaklaşımı
-       Bireyselleştirilmiş Öğretim
-       Çoklu Zeka Uygulamaları
-       Proje Tabanlı Öğrenme
-       İşbirlikli Öğrenme Stratejileri
 
·       Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-       Hikaye ve Sembolik Anlatım
-       Oyun Temelli Öğrenme
-       Sanat Entegrasyonu
-       Drama ve Rol Oynama
-       Doğa Temelli Etkinlikler
-       Müzik ve Ritim Çalışmaları
-       Görsel-İşitsel Teknikler
-       Grup Dinamikleri
-       Yaratıcı Etkinlikler
 
·       Mesleki Gelişim ve Yeterlikler
-       Öğretmen Yetiştirme Programları
-       Mesleki Standartlar
-       Alan Uzmanlığı
-       Pedagojik Formasyon
-       Sürekli Mesleki Gelişim
-       Öz Değerlendirme
-       İletişim Becerileri
-       Kültürel Yeterlilik
-       Etik İlkeler
 
·       Materyal ve Teknoloji
-       Öğretim Materyalleri Tasarımı
-       Dijital Öğrenme Araçları
-       Eğitsel Oyun Geliştirme
-       Çocuk Edebiyatı Ürünleri
-       Görsel-İşitsel Kaynaklar
-       İnteraktif Uygulamalar
-       Sanal Gerçeklik Kullanımı
-       Yapay Zeka Entegrasyonu
-       Medya Okuryazarlığı
-       Güvenli Teknoloji Kullanımı
 
·       Aile ve Toplum İşbirliği
-       Aile Eğitim Programları
-       Veli Katılım Stratejileri
-       Toplumsal Destek Ağları
-       Sivil Toplum İşbirliği
-       Paydaş İletişimi
-       Ev-Okul Koordinasyonu
-       Sosyal Sorumluluk Projeleri
-       Kültürel Etkinlikler
-       Toplum Temelli Öğrenme
-       Aile Danışmanlığı
 
·       Çağdaş Yaklaşımlar
-       Montessori Pedagojisi
-       Waldorf Eğitimi
-       Reggio Emilia Yaklaşımı
-       Godly Play Metodu
-       Gift to the Child Yaklaşımı
-       High Scope Yaklaşımı
-       Bank Street Yaklaşımı
-       Forest School Modeli
-       Te Whāriki Yaklaşımı
-       Pikler Yaklaşımı
 
·       Politika ve Yönetişim
-       Yasal Çerçeve
-       Eğitim Politikaları
-       Kurumsal Yapılanma
-       Program Geliştirme
-       Örgün Öğretim Ders Kitapları ve Programları
-       Maarif Modeli Öğretim Programları ve Değerler Eğitimi
-       Diyanet 4-6 Yaş Grubu Kur’an Kursları Programı ve Ders Kitapları
-       Milli Eğitim Şura Kararları Bağlamında Erken Çocuklukta Din Eğitimi
-       Medyada Erken Çocuklukta Din ve Değerler Eğitimi Tartışmaları
-       Kalite Standartları
-       Akreditasyon Süreçleri
-       Denetim Mekanizmaları
-       Uluslararası İşbirlikleri
-       Finansal Yönetim
-       Sürdürülebilirlik
 
·       Karşılaştırmalı Perspektifler
-       Avrupa Modelleri
-       Asya-Pasifik Uygulamaları
-       İslam Ülkeleri Örnekleri
-       Kuzey Amerika Yaklaşımları
-       Afrika Deneyimleri
-       Latin Amerika Modelleri
-       İskandinav Sistemleri
-       Okyanusya Uygulamaları
-       Çok Kültürlü Modeller
-       İyi Uygulama Örnekleri
 
 
Erken çocukluk dönemi din ve değerler eğitimi kapsamında olması koşuluyla yukarıdaki temalar kapsamına girmeyen bildiriler de değerlendirmeye alınacaktır.